mamafitSporten samen met je baby/dreumes was nog nooit zo leuk geweest! Met MamaFIT kom je snel en verantwoord in shape na je zwangerschap door het speciaal hiervoor ontwikkelde trainingsprogramma onder professionele begeleiding te volgen. Wanneer jouw kindje bij bepaalde oefeningen met je ‘meedoet’, zorgt zijn gewicht voor de natuurlijke weerstand tijdens het uitvoeren hiervan. Je conditie en kracht zullen snel verbeteren. Tegelijkertijd kan je op een leuke manier het contact met je kindje maken en jullie band versterken. Sporten en plezier hebben terwijl je voor je kindje geen oppas nodig hebt!

Zodra je na de bevalling het sporten weer wil gaan oppakken, rijst er meteen een aantal vragen bij je op: Wat kan ik al wel en wat mag ik nog niet doen? Moet ik oppas regelen, of mag de baby gewoon mee? Als ik mijn kindje meeneem, hoe doe ik dat met het voeden en/of verschonen?
Met MamaFIT zijn deze ‘problemen’ de wereld uit. Je baby/dreumes geniet vanuit de kinderwagen van de frisse buitenlucht, het gefluit van de volgertjes en de prachtige kleuren van de natuur. Je kunt er ook voor kiezen om je baby in de draagdoek/-zak mee te nemen. Een aantal oefeningen zou je ook kunnen uitvoeren terwijl je kindje naast je op het sportmatje ligt of zit. Denk hierbij aan bijvoorbeeld buikspieroefeningen en stretching op het einde van de les. Je traint in een kleine groep waardoor er altijd eventuele aanpassing van een oefening mogelijk is, afhankelijk van je belastbaarheid en/of blessure.

Voor wie
MamaFIT is bedoeld voor alle moeders met een kindje in de leeftijd van 0 tot 24 maanden, mits je eigen belastbaarheid het volgen van deze sporttraining snel na het bevallen het toelaat. Tijdens deze gezellige outdoor training zijn alle spierversterkende oefeningen aangepast op het eventueel ‘dragen’ van je kindje, zodat je veilig en gecontroleerd kunt bewegen. Het gewicht van je kindje in je armen en/of draagdoek zal tijdens het bewegen voor de nodige weerstand zorgen. Daarom is het van belang om een goede draaghouding aan te nemen en te behouden, zeker als je bepaalde klachten aan je bekken en/of rug na je zwangerschap hebt overgehouden. Als ervaren beweegdeskundige en Revalidatie trainer kan ik je goed adviseren en jou begeleiden om pijnvrij en effectief te kunnen dragen en bewegen.

Wat neem je mee

  • een sportmatje
  • een handdoek en een flesje water
  • benodigdheden voor je kindje om te kunnen verschonen/voeden
  • een kinderwagen/buggy
  • eventueel een draagdoek/-zak voor je baby

Je fit en vitaal voelen is niet alleen afhankelijk van de goede fysieke gezondheid. Jouw mentale en emotionele gezondheid spelen hierbij ook een belangrijke rol. Als je jouw kindje tijdens het sporten dicht bij je mag hebben, dan krijg je alle rust en ruimte om je fitheid weer op pijl te brengen. Sporten samen met je baby is niet alleen effectief en tijdbesparend voor jou, het heeft ook voordelen voor je kindje. Het stimuleert zijn hersenactiviteit en helpt o.a. een gevoel voor ritme en coördinatie ontwikkelen. Terwijl jij bepaalde spierversterkende oefeningen uitvoert met je baby naast je liggend op zijn buikje, zal je baby omhoog gaan kijken waardoor spelenderwijs zijn romp- en nekspieren aangespannen en daardoor verstevigd worden.

Wat je levert het je op

  • Conditieverbetering en spierversterking
  • Bekkenbodem training
  • Gezonde gewichtsafname
  • Betere (draag)houding en meer mobiliteit
  • Professionele begeleiding bij eventuele klachten door een Revalidatie trainer
  • Geen oppas nodig voor je kindje
  • Sportief plezier maken met z’n tweeën
  • De ontwikkeling van je baby zien en leren begrijpen
  • Positief invloed op de totale ontwikkeling van je kindje
  • Gezellige contacten met andere mama’s

Ervaar het sporten samen met je baby of dreumes in de gezonde buitenlucht en meld je vandaag nog aan voor een gratis proeftraining.

MamaFIT – snel en verantwoord in vorm na je zwangerschap